Water coaster i Djurs Sommerland i 2011

Har du hørt et rygte, eller ligger du inde med en nyhed som du gerne vil dele med andre - så skriv den her!

Moderator: Admins

Water coaster i Djurs Sommerland i 2011

Postby GiZmO » Fri Jul 30, 2010 10:53 am

Djurs Sommerland fejer 30 års fødselsdag i 2011, og det er selvfølgelig med en stor nyhed.. ;)

Image

Image

Her er muligvis tale om en Mack Water Coaster på 28 meter i højden og 300 meter i længden..
Forlystelsen kommer til at stå i den nordvestlige del af parken, der hvor der i dag er servicelager og værksted.. :)

http://www.mack-rides.de
.:: Gizmo ::. = Rutschebane entusiast..
GiZmO
Site Admin

Re: Wasser-Achterbahn i Djurs Sommerland i 2011

Postby Steffen:Randers » Sat Jul 31, 2010 8:19 pm

Det kan godt være, det er mig, der er lidt langsom... :? Men er det seriøst, eller er det bare ønsketænkning?
Steffen:Randers

Postby Famous » Sun Aug 01, 2010 10:18 am

Hvor ved de dette fra? :)
Men der er ingen tvivl om at et sådant rygte så tidligt vil få betydning for hele næste sæson. Nu bliver alle de andre danske forlystelsesparker nødt til at komme med store nyheder næste år for at tiltrække publikum hvis Djurs ikke skal løbe med det hele. Derfor bliver det en meget spændende sæson. Jeg kunne dog godt forestille mig at Djurs udover denne rutsjebane har en nyhed i vandland i ærmet! Det er efterhånden en del år siden at der er kommet nyheder her, jeg ved da godt at man har lavet omklædningsfaciliteterne helt om til denne sæson og tematiseret dem, men jeg mangler en ny rutsjebane i vandlandet. :D Men thumps up Djurs, i er på vej til at blive den bedste park i DK.
Famous

Postby Famous » Sun Aug 01, 2010 11:04 am

Derudover ved jeg godt at det er et "Sommerland" men nøøøøøøøj hvor mangler Djurs en dark ride!!!!
Famous

Postby Siralex » Sun Aug 01, 2010 3:02 pm

#Famous - Nu er det jo ikke så voldsomt lang tid siden at Djurs købte The Wave til vandlandet, men det ville da være fedt med en overraskelse dér også.

Jeg håber og be'r til at den her nyhed er sand, for hold da op hvor vil det sætte skub i tingene. BonBonLand pønser iøvrigt også på noget stort og nyt i 2011. Da vi besøgte dem tidligere på året for at åbne Svingarmen fik jeg lige lokket et par ord ud af mændene bag, og da jeg nævnte området til venstre for Vandormen kunne man godt høre at der skal ske noget her - en Intamin eller Gerstlauer Launched coaster bliver mit bedste bud

Men fedt at se aktivitet fra Djurs! Lad os håbe at Fårup, Friheden, Tivoli, Bakken og BonBonLand følger trop!
Mister Alex has signed out - or in

BonBonLand fra 92' - 09', og jeg vil altid være der
Siralex

Postby Famous » Sun Aug 01, 2010 5:08 pm

Men meget tyder på at dette rygte er sandt! Jeg fandt en netop vedtaget lokalplan for djurssommerland, som medføre endnu en udvidelse af Piratland! :D Den er vedtaget den 29. Juni 2010! http://www.syddjurs.dk/Portaler/Politik ... V/12/LP341

Hold kæft hvor er det bare fedt!
Famous

Postby GiZmO » Sun Aug 01, 2010 8:00 pm

Tidligere på dagen ville jeg ha skrevet det samme men nettet gik ned lige inden jeg skulle til at færdiggøre mit værk :(

Men ja der er store chancer for at det er en Mack..
Jeg fandt det her i lokalplanen: ;)

Image

Det med rødt viser det nye layout og det ligner MEGET det som mack har på deres hjemmeside som er i mit første indlæg længere oppe.. :D

Dette skulle så være sidste etape af operation Piratland!! :D
Og som det kan ses på tegningen så ser det ud til at den både skal graves ned og ja.. En masse andet godt!! ;)
GiZmO
Site Admin

Postby Steffen:Randers » Sun Aug 01, 2010 8:12 pm

Uhhhh :D Det her er meget spændende!

Postby Famous » Sun Aug 01, 2010 11:13 pm

Ja okay - der er vidst ingen tvivl :D hvor er det bare fedt! Kan du give et link til planen hvor du har fundet dette? :D

Hvordan kan du se den er gravet ned? og jeg tror ikke det er sidste nyhed i Piratland? :-) måske lige for denne omgang, men om et år eller to tror jeg igen vi vil se nyhederne i dette område, da der stadig er meget plads, til diverse flat rides og en evt. dark ride :-)
Famous

Postby Famous » Mon Aug 02, 2010 12:48 am

Djurssommerland vil endvidere i løbet af de næste 5 år investerer mere end 150 mio. kroner i nye forlystelser :D

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=556488&r=7
Famous

Postby GiZmO » Mon Aug 02, 2010 5:45 am

Det ser ud til på tegningerne at den skal graves lidt ned så det er bare et gæt..

Her er lokalplanen:
http://www.syddjurs.dk/Portaler/Erhverv ... ill%C3%A6g
GiZmO
Site Admin

Re: Water coaster i Djurs Sommerland i 2011

Postby Steffen:Randers » Mon Aug 02, 2010 3:47 pm

Ja okay - det er vist mere sikkert end usikkert :) Den vil virkelig forbedre parken så meget. De har godt nok ret mange vandforlystelser derude, men denne sætter virkelig standard. Derudover er det jo også en halv rutsjebane :D
Og fedt at den ser ud som om at komme til at ligge så tæt på Randersvej. Man vil rigtig kunne se den udefra....
Jeg er fra Randers - CHOK :-o

Postby Famous » Mon Aug 02, 2010 9:56 pm

Nu har jeg læst hele lokalplanen og eftersigende går arbejdet igang midt i august :D

Det er 100% denne rutsjebane der er tale om og nu kan djurssommerland ligeså godt offentlige gøre det snarest, så vi kan følge med i arbejdet på internettet. :)
Famous

Postby GiZmO » Mon Aug 02, 2010 10:17 pm

Enig!! Djurs Sommerland kan godt begynde at glæde sig til invationen af nysgirrige entusiaster!! :D
Jeg skal ihvert fald nok holde øje i løbet af de næste mange måneder og jeg skal ihvert fald også besøge Djurs i Efterårsferien til deres Helloween!!! Uhhhuhuhuh.. Det bliver spændende.. :D

Lad os lege gætteleg!!

Hvilken farve bliver denne nyhed?? :wink:
GiZmO
Site Admin

Postby Famous » Mon Aug 02, 2010 10:30 pm

Jeg tror den bliver mørke blå eller en anden meget afdæmpet farve, dels for at tage hensyn til naboerne og for at den skal passe ind i Piratland :) Men jeg håber virkelig at djurs præsterer en tematisering der aldrig er set lignende ikke bare i parken, men i hele dk. Det kunne virkelig være nice. Nu de allerede starter i august kan meget tyde på at de virkelig gør meget ud af denne.
Famous

Next

Return to Nyheder & rygter